2023-09-26 08:00Pressmeddelande

Norra Sveriges största möbelmässa är tillbaka

Event

På Möbelmässan Norr visas produkterna, trenderna och lösningarna som är med och formar framtidens kontor och arbetsplatser. Över 30 ledande varumärken är på plats i Input interiörs showroom för att ställa ut.

– Mässan har varit väldigt omtyckt under åren och vi har märkt att det funnits en efterfrågan kring aktiviteten. Många av våra kunder, inom näringslivet och offentlig sektor, är här för att hämta inspiration för sina arbetsplatser, säger Stefan Hagström-Gothnell, Regional Area Manager på Input interiör.

Över 30 varumärken kommer att finnas på plats, bland dem som ställer ut hittar vi den danska möbelproducenten Mater som använder sig av plastavfall från havet, kaffeskal och rester från ölproduktion i sin produktion. Mater kommer berätta mer om det och samtidigt visa upp sina nya produkter.

Även den cirkulära möbelmarknaden Greenified är på plats för att presentera hållbara lösningar och sin e-handelsplattform där det går att köpa, sälja och hyra återbrukade möbler.

På kvällen välkomnas 2023 års vinnare av Sveriges Mästerkock, Nazuk Turdieva, för att bjuda gästerna på en måltid med inslag av lokala inslag.

– Vi är jätteglada över att Nazuk kommer hit. Hon kommer att bjuda på en middag lagad av lokala råvaror från Åbrånets Limousin. Det blir något alldeles extra, avslutar Stefan Hagström-Gothnell.

När: onsdagen 27 september, kl. 11.00–20.00

Var: Björnvägen 19, Umeå

Om Input interior

Input interiör är Nordens ledande oberoende inredningskoncern med unik kompetens inom behovsanpassade lösningar för kontor och näringsliv, hotell och restaurang, skola och utbildning samt vård och omsorg. Idag är vi ca 650 medarbetare på 41 orter i Norden och omsätter ca 3,3 miljarder kronor.

Elias Källén
Communications Officer