2022-11-18 14:48Pressmeddelande

Input interiör i Oslo rustar för tillväxt

Foto: Anton ErikssonFoto: Anton Eriksson

Arbetsplatsens omdiskuterade roll under och efter pandemin har inte stått i vägen för inredningsleverantören som ökat omsättningen med 185 miljoner det senaste året. Nyanställningar och ett nytt showroom på Skøyen symboliserar tillväxten.

Under pandemin 2020 slogs Input interior, som till vardags arbetar med att leverera inredningslösningar till privat och offentlig verksamhet, samman med Rom For Flere. Trots sammanslagningen, hemarbete och en pågående debatt om arbetsplatsens nya roll och betydelse för företag och organisationer har tillväxten det senaste året överstigit alla förväntningar.

– Vi har ökat omsättningen med 185 miljoner kronor i Norge det senaste året. Till följd av tillväxten har vi förstärkt alla led i organisationen och rekryterar nu ytterligare personal. Nu står vi bättre rustade att möta hösten och ska fortsätta att vinna marknadsandelar. Det är en orolig marknad just nu, något vi också märker av, men vi har ett långsiktigt perspektiv med stora ambitioner, säger Terje Kristiansen, regionchef på Input interior.

Nya behovsanpassade miljöer för framtiden
Med flera nya medarbetare krävdes nya behovsanpassade lokaler och nu har Input interior öppnat dörrarna till sitt nya kontor och showroom på Skøyen i Oslo. Här har Input interior utformat sina egna lokaler i det väletablerade design-, interiör- och arkitekturcentrumet.

Efter att ha letat länge föll valet på den historiska byggnaden på Drammensveien 130 för drygt ett år sedan. Den gamla industribyggnaden från 1934 har en spännande historia och husets karaktär är industriell, rå och kraftfull, särdrag som också återspeglas i inredningen.

– Vi önskade oss en lokal som passar våra behov och är glada för att äntligen vara på plats efter ett helt år av renovering. Arkitekturen och den öppna planlösningen passar bra för att kombinera showroom och arbetsplats. Till hösten ska fasaden dessutom renoveras. Då blir det lika inbjudande in- som utvändigt, säger Kristiansen.

En mötesplats för design och interiör
Skøyen är ett levande designcentrum där många möbelproducenter och inredningsarkitekter har samlats.

– Det var viktigt för oss att hitta en okonventionell lokal som passade våra behov, samtidigt som läget var avgörande. Vi sökte en lättillgänglig plats dit kunder och samarbetspartners enkelt kan ta sig. Nu är vi mitt i stadens design- och interiörscentrum och har dessutom nära till kollektiva knytpunkter, avslutar Kristiansen.